Download algemene voorwaarden
Download de algemene voorwaarden als PDF.
Algemene Voorwaarden
Het Naaldbos
KvK: 68897170
Ijsvogelplein 189
3334XM Zwijndrecht
www.hetnaaldbos.nl
info@hetnaaldbos.nl
0620354636
Versie 0.2
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 17-01-2019
- Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: termijn waarbinnen consument gebruik kan maken van diens ontbindingsrecht.
- Consument: natuurlijke persoon, niet handelend in uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de webwinkel.
- Dag: kalenderdag.
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of webwinkel in staat stelt informatie die aan hen is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Ontbindingsrecht: recht van de consument om binnen de aangegeven bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Webwinkel: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt.
- Overeenkomst op afstand: overeenkomst tussen consument en webwinkel, op afstand tot stand gekomen door gebruikmaking van een daartoe bestemd systeem.
- Schriftelijk: onder schriftelijk wordt tevens verstaan elektronische communicatie, zoals e-mail, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende vaststaat.
- Algemeen
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de webwinkel en op elke tussen webwinkel en consument tot stand gekomen overeenkomst op afstand.
- De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod van de webwinkel aanvaard en voldoet aan de bij dat aanbod gestelde voorwaarden.
- Webwinkel bevestigt onverwijld de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Tot het moment dat de webwinkel deze bevestiging heeft verzonden kan consument de overeenkomst ontbinden.
- In uitzondering op lid 2 komt de overeenkomst slechts tot stand nadat de webwinkel, binnen de wettelijke kaders, op de hoogte is gesteld of consument aan diens betalingsverplichtingen kan voldoen en van overige feiten en factoren die van belang zijn om op verantwoorde wijze een overeenkomst op afstand aan te kunnen gaan. Bij voldoende weigeringsgronden heeft de winkelier het recht de overeenkomst niet aan te gaan, althans te ontbinden of aan de overeenkomst bijzondere voorwaarden te verbinden.
- Webwinkel heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of uit te breiden.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal/zullen de betreffende bepaling(en) in onderling overleg vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, zullen worden beoordeeld naar het idee van deze algemene voorwaarden.
- Op deze algemene voorwaarden zijn de disclaimer, cookieverklaring en privacyverklaring van Het Naaldbos van toepassing.
- Prijzen
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van tikfouten. Voor de gevolgen van tikfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij tikfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren tenzij de foutieve prijs aannemelijk te noemen is.
- Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW met uitzondering van boeken en tijdschriften waarover 9% BTW wordt berekend.
- Alle prijzen zijn tenzij anders vermeld per stuk of per eenheid.
- Alle prijzen zijn in euro’s, exclusief verzendkosten.
- Consumenten kunnen geen rechten ontlenen aan prijzen en aanbiedingen uit het (recente) verleden.
- Ontbindingsrecht
- Consument heeft het recht de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst van alle producten door consument of vooraf door consument aangewezen vertegenwoordiger.
- Consument zal tijdens deze periode zorgvuldig omgaan met product en verpakking. Consument zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor de beoordeling van het product.
- Indien consument gebruik wenst te maken van het ontbindingsrecht dient hij dit binnen de bedenktijd schriftelijk aan de webwinkel te melden. Webwinkel verzendt onverwijld een bevestiging van dit bericht.
- Producten dienen gezamenlijk met alle geleverde toebehoren en zoveel mogelijk in de originele staat en verpakking aan de webwinkel geretourneerd te worden, conform de door de webwinkel verstrekte duidelijke en redelijke instructies.
- In geval van ontbinding komen de kosten van de retourzending voor rekening van de consument. Deze kosten bedragen ca. €6,95 per pakket bij PostNL (01-2019). Consument mag zelf kiezen van welke vervoerder hij gebruik maakt, maar dient wel aan te kunnen tonen dat de zending retour gestuurd is. Kijk voor de exacte tarieven op de website van de door u gekozen vervoerder.
- Na bevestiging van de ontbinding dient consument zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen het product te retourneren conform het in lid 4 bepaalde. De consument dient te bewijzen dat de geleverde producten op tijd zijn teruggestuurd door middel van een bewijs van verzending.
- Webwinkel vergoed de van consument ontvangen betalingen uiterlijk binnen veertien dagen na ontbinding, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is of de consument kan aantonen dat de goederen verzonden zijn, welke datum eerst komt.
- De consument wordt op dezelfde wijze terugbetaald als door de consument aan de webwinkel betaald is tenzij de consument instemt met een andere betaalwijze.
- Indien niet de gehele bestelling retour is gezonden worden de kosten voor de heenzending niet vergoed.
- Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de consument voor een andere wijze van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaard levering worden niet vergoed.
- De consument is zelf aansprakelijk voor waardevermindering van het product wanneer het product meer dan noodzakelijk (om aard, kenmerken en werking vast te stellen) gebruikt is.
- Indien er sprake is van een duurovereenkomst krijgt de consument alleen het bedrag terug voor zover nog niet is geleverd.
5. Uitsluiting Ontbindingsrecht
1. Het ontbindingsrecht is uitgesloten voor de volgende producten:
- die door de webwinkel tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de webwinkel geen invloed heeft;
- voor losse kranten of tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
6. Abonnementen en BOM-projecten
- De consument kan een overeenkomst waarbij geregeld producten of diensten worden geleverd en die voor onbepaalde tijd is gesloten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst waarbij geregeld producten of diensten worden geleverd en die voor bepaalde tijd is gesloten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De overeenkomst wordt niet stilzwijgend verlengd of vernieuwd voor de bepaalde duur.
- Als een overeenkomst voor een duur van meer dan een jaar is afgesloten, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen tenzij het niet redelijk is de overeenkomst op te zeggen vóór het einde van de overeengekomen duur.
- De consument geeft zich bij een BOM (blok van de maand) op voor het gehele pakket. Het is dan ook niet mogelijk om tussentijds op te zeggen.
- Betaling gaat per maandelijkse vooruitbetaling of vooraf in één keer. De pakketjes worden verzonden vanaf de afgesproken datum nadat de betaling ontvangen is.
7. Levering
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de webwinkel kenbaar heeft gemaakt.
- De webwinkel streeft ernaar bestellingen binnen 1-5 werkdagen te verzenden, maar zal bestellingen uiterlijk binnen 30 dagen leveren, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. De webwinkel zal tijdig melding maken van vertragingen in de levering.
- Consument heeft het recht te ontbinden wanneer levering slechts na deze 30 dagen plaatsvindt of plaats kan vinden zonder dat dit vooraf is overeengekomen. Webwinkel zal bij ontbinding de van consument ontvangen betalingen uiterlijk binnen dertig dagen vergoeden.
- Alle op de website genoemde levertermijnen zijn indicatief. Hieraan kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- Ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door post en pakketbezorgers.
- Het risico van beschadiging of vermissing van producten gaat over op consument op het moment van bezorging aan consument of een door hen vooraf aangewezen derde.
- Mocht een artikel door omstandigheden uitverkocht zijn wordt de consument hiervan op de hoogte gesteld en wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort.
- Goederen blijven tot betaling in het bezit van Het Naaldbos.
- De verzendkosten worden berekend op basis van tarieven van PostNL afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelling. De tarieven kunnen worden aangepast.
8. Betaling
- De consument heeft de plicht eventuele onjuistheden in de verstrekte betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- De consument kan via de volgende betaalmethoden afrekenen: IDeal, vooraf overmaken, rembours.
- Indien de consument via vooraf overmaken wenst te betalen, dient uiterlijk binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling betaald te worden anders wordt de overeenkomst ontbonden.
9. Garanties en Conformiteit
- Webwinkel biedt geen (aanvullende) garanties met betrekking tot geleverde producten.
- Producten dienen aan de redelijke verwachtingen van consument te voldoen. Producten mogen, behalve de gebruikelijke slijtage, geen gebreken vertonen gedurende de te verwachten levensduur van het product.
- Consument heeft tot 2 maanden na constatering van het gebrek de tijd om dit schriftelijk te melden aan de webwinkel.
- Indien een gebrek een fabricagefout blijkt te zijn, heeft consument recht op reparatie van het product. Indien reparatie niet meer mogelijk is of dit onproportioneel veel geld kost, zal het product vervangen worden. Alleen wanneer het product niet meer geproduceerd wordt of reparatie of vervanging de waarde van het product in onredelijke mate overstijgt, mag de webwinkel aanbieden het aankoopbedrag aan de consument aan te vergoeden. Alle kosten voor reparatie of vervanging inclusief eventuele retour- en verzendkosten zijn voor rekening van de webwinkel.
- Vergoeding, reparatie of vervanging wegens het gebrek aan een product komt te vervallen indien het gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onzorgvuldig, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud door consument.
- De afbeeldingen op de website zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Wij kunnen echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren op u beeldscherm exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
10. Intellectueel Eigendomsrecht
- Op alle content, waaronder teksten, afbeeldingen, geluid en video, rust een intellectueel eigendomsrecht. Het Naaldbos is rechthebbende van deze content, althans wij hebben een rechtsgeldige licentie voor het gebruik van deze content.
- De content op de website mag zonder onze toestemming niet verveelvoudigd, gekopieerd, gewijzigd, verspreid of gepubliceerd worden, tenzij daar een wettelijke uitzondering voor bestaat.
- Content mag wel gedeeld worden door gebruik te maken van de social media buttons die op deze website beschikbaar zijn gesteld.
11. Klachten en Geschillen
- Op overeenkomsten tussen webwinkel en consument is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven schriftelijk worden gemeld bij de webwinkel.
- Bij webwinkel ingediende klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht beantwoord. Indien de klacht niet binnen 14 dagen verholpen kan worden zal de webwinkel hier tijdig melding van maken en daarbij een indicatie geven van de termijn waarbinnen consument wel een oplossing mag verwachten.
- Webwinkel heeft 4 weken de tijd na het indienen van de klacht om in overleg met de consument tot een oplossing te komen. Webwinkel wijst consument op de mogelijkheid om, indien webwinkel en consument niet samen een oplossing bereiken, binnen 12 maanden na melding van de klacht bij webwinkel, de klacht in te dienen bij de Online Dispute Resolution van Europese Commissie via https://webgate.ec.europa.eu/odr of direct bij de Geschillencommissie Algemeen https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/algemeen/
Download de algemene voorwaarden als PDF.